מדהים: זכרונות שכתב מחוסר בית הפכו לספר רב מכר

ישראל פרייא | צילום: עפר גדנקן No Comments on מדהים: זכרונות שכתב מחוסר בית הפכו לספר רב מכר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

'הכל תלוי במזל, אפילו ספר': ז'אן-מרי רוגול הוא מחוסר בית המנהל את חייו מזה עשרות שנים ברחובות פריז. תנאי חייו הירודים לא הצליחו להאפיל על כשרון הכתיבה בו ניחן, ומפגש אקראי ברחוב גרם להוצאת כשרונו לפועל, ושינה את חייו מקצה לקצה.

לפני כשנתיים, החל רוגול להעלות את חוויותיו מ – 27 שנות שיטוט ברחובות, על גבי הכתב. הוא כתב את הגיגיו וזיכרונותיו על מחברות בית ספר שמצא באשפה.

במהלך שיטוטיו ברחוב שאנז אליזה הצרפתי, פגש באקראי את שר הפנים הצרפתי לשעבר ז'אן-לואי דברה, והציע לו, כהרגלו, לשמור לו על אופניו בשעה שהוא עורך את הקניות ברחוב היוקרה. ההיכרות שהתפתחה בין השר להומלס, הביאה לחשיפת הספר, ולהוצאתו לאור ע"י השר שפרס עליו חסות.

ימים קצרים לאחר שיצא לאור, הפך הספר לרב מכר בצרפת, תוך ש 50,000 עותקיו נחטפו מהמדפים. המולי"ם נערכים להדפסת מהדורה נוספת בהקדם, ע"מ למלא את ביקוש הרב.

וכך, הפך הקבצן חסר הבית לגיבור תרבות ולסופר רב מכר בצרפת. למרות הצלחתו, עדיין מתגורר האיש ברחובות, ממתין לקבלת התמלוגים על הספר. כספי המקדמה המועטים הספיקו עבורו לרכישת מכשיר סמארטפון, דרכו הוא מתקשר עם מעריציו ההולכים ורבים.

"אנשים מכל רחבי המדינה כותבים לי, ובכל יום עוצרים אותי אנשים שקראו את הספר", אמר רוגול לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "בשבוע שעבר פגשתי איש אחד מטנסי שלקח אותי לארוחה במסעדה וקנה 15 עותקים מהספר שלי, ואיש אחר משוויץ שהביא לי שוקולד מיוחד".



0 תגובות